Mezi sekundární aktéry můžeme zařadit právě aktéry mezinárodní, kteří podporují jednu nebo druhou válčící stranu. Nejdříve se budu věnovat aktérům, kteří podporují al – Assadův režim. Mezi tyto aktéry můžeme zařadit Rusko a Írán. Írán je blízkým spojencem Sýrie již od doby iránské islamistické revoluce v roce 1979. Vztahy mezi těmito stranami se prohloubily při nástupu Bashara al – Assada v roce 2000. Když v roce 2011 vypuká občanská válka, Sýrie sestává plně závislou na Íránu. Íránské revoluční gardy se proto stávají klíčovou oporou a součást pro režim. Od roku 2021 Írán poskytuje Assadovým vojenským jednotkám poradce z Islámských revolučních gard, zahraniční šíitské bojovníky z Hizballáhu a další bojovníky z Afghánistánu, Pákistánu a Iráku. Írán zakládá také provládní milice, které bojují v zájmu syrské vlády proti protivládním skupinám.
Druhým aktérem, který se aktivně připojil a podporuje Sýrii je Rusko. Rusko intervenovalo na území Sýrie v roce 2015, když začala s leteckými útoky na opozici a oblasti ovládané Islámským státem. Ruská intervence měla za následek zlepšení Assadovy pozice v konfliktu a ruská přítomnost byla navíc zpečetěna bilaterální dohodou v roce 2015, mezi aktéry. Tato dohoda zahrnuje body jako: ruská letadla můžou být na syrském území po dobu neurčitou, syrské správní orgány nemohou kontrolovat ruské síly a ruským silám je poskytnuta plná imunita proti jakýmkoliv prohřeškům spáchaným na území Sýrie. Rusko svůj vliv nad východním Středomořím umocnilo v roce 2017, kdy se syrskou vládou uzavřela dohodu o své přítomnosti na syrském území až do roku 2066.
Neméně důležitým aktérem, který vyjadřuje podporu al – Assadově režimu je Čína. Sýrie pro Čínu nikdy nebyla prioritním územím pro své aktivity. Ovšem to neznamená, že by Čína nesledovala příležitosti, které by pro ní mohly plynout v poválečném období z poválečné obnovy regionu. Její zájmy v regionu jsou zejména bezpečnostní a ekonomické. Čína si vůči Sýrii vytyčila několik hlavních bodů v rámci své politiky, a to udržování konstruktivního vztahu s vládou v Damašku, která je stabilní, přátelská a schopná zabránit šíření nadnárodní džihádistické činnosti z jejího území a rozvíjení hospodářského partnerství.