Asi není nikoho, kdo by nepoužíval internetový vyhledávač, pokud shání nějakou informaci. A není divu, je to rychlé, snadné a obvykle má skutečně velkou úspěšnost.
Samozřejmě jich existuje mnoho nejrůznějších druhů, od těch populárních, jako je Yahoo!, až po ty prakticky nepoužívané jako například Bing. Avšak ačkoliv se v některých státech dává přednost domácímu vyhledávači, jako je například u nás Seznam, není pochyb o tom, že celosvětově je nejpopulárnější Google.
To jej činí výborným cílem pro metodiku SEO, tedy optimalizaci internetové stránky pro vyhledávače. Využívají ji především malé a střední firmy s cílem zvýšit návštěvnost svých webových stránek. Jak vlastně funguje?
Principem je upravit ji tak, aby při zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů tento umístil odkaz na ni v seznamu výsledků na jedno z předních míst.
K tomu samozřejmě pomáhají i podpůrné články, které mají za cíl přesvědčit daný vyhledávač, že o daném webu se mluví více, než tomu ve skutečnosti je. Tím bude považován za relevantnější odkaz a bude tedy zařazen v seznamu výsledků na vyšší pozici.
Otázkou tedy je, zda je i Google SEO metodikou zasažen, a zda se dělá něco pro to, aby tomu tak nebylo. Přeci jen se nejedná zrovna o příliš čestnou praktiku, byť je skutečně hojně využívána.
Popravdě řečeno, v současné době se proti tomu nedělá prakticky nic. Ano, vyvíjejí se stále dokonalejší algoritmy, ale ani ty nedokážou tyto články rozeznat od těch skutečných. A ano, platí to pro všechny vyhledávače.
To je samozřejmě dobrá zpráva pro firmy, které mohou tuto metodiku bez obav využívat a zvyšovat si tak návštěvnost a tím i množství zákazníků a prodaného zboží, což je hlavním cílem každého podniku.
Nemůžeme se tedy divit, že je tak populární. A spíše než se spoléhat na vyhledávače bychom se měli spolehnout sami na sebe. Skutečně je daný odkaz to, co hledáme? A skutečně je daná firma důvěryhodná? Jen pátráním zjistíme, jak to skutečně je.